Treść strony
Nowa ustawa została opracowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wspólnie z organizacjami pozarządowymi. Zwiększa dostępność informacji o zbiórkach dla wszystkich obywateli, o tym, kto i na jakie cele zbiera środki. Wprowadza też elektroniczną, sprawną formę zgłaszania zbiórek.
Oto istota wprowadzanych zmian:
-
Od 18 lipca 2014 r. nie będzie już urzędowych zgód na zbiórki publiczne
-
Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) będzie można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.
-
Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można będzie prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.
-
W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014 r. proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, który właśnie powstaje i gdzie będą także publikowane sprawozdania.
-
Od 18 lipca 2014 r. zniesiona zostaje opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
-
Decyzje o zbiórkach wydane przed wejściem w życie nowej ustawy nadal będą obowiązywały – te zbiórki będą rozliczane na dotychczasowych zasadach.
Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw,
link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498
Więcej informacji o:
-
nowych zasadach zbiórek – na www.mac.gov.pl/zbiorki
-
pracach nad projektem nowej ustawy o zbiórkach - www.mac.gov.pl/projekty/zbiorki-publiczne-po-nowemu,
-
zgodach na zbiórki ogólnopolskie, wydanych przez MAC: www.mac.gov.pl/zbiorki-publiczne-decyzje-mac-na-podstawie-ustawy-o-zbiorkach-publicznych-z-1933-r.
-
tym, jak uzyskuje się bezpłatny podpis elektroniczny (profil zaufany) do kontaktów z administracją: www.cpi.gov.pl/profil_zaufany,164.html
- autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Białekdata wytworzenia: 2016-04-26
- opublikował: Tomasz Białek - Informatykdata publikacji: 2016-04-26 22:17
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 5709
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2016-04-26 22:17
Urząd Gminy Głowno
ul. Kilińskiego 2
95-015 Głowno
[NIP / REGON]
7331304861
[numer konta]
49 8787 0000 0000 0563 2000 0005
Dane kontaktowe
tel. (42) 719-12-91
tel. (42) 719-13-54
fax (42) 719-20-08
email sekretariat@gmina-glowno.pl
Godziny urzędowania
Urząd Gminy czynny jest w godz.
7:30 - 15:30
Kasa Urzędu czynna jest w godz.
7:30 - 13:00
Odnośniki
Chmura tagów
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
Metryka strony BIP
Licznik odwiedzin strony BIP: 1778798
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2021-02-19 08:38