Odnośniki
Banery
Przejdź do: www.gmina-glowno.pl
Treść strony
Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji
Informacja dotycząca sposobu składania skarg, wniosków i petycji.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. „Skargi i wnioski”).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skargi wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46).
3. Ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U z 2014r. poz.1195).
4. Zarządzenie Nr 106/2015 Wójta Gminy Głowno z dnia 31 grudnia 2015r. sprawie wprowadzenia procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji stosowanej w Urzędzie Gminy Głowno.
Skargi : składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
- naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wnioski: składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspakajania potrzeb ludności.
Petycje: składa się do organów właściwych.
Przedmiotem petycji może być:
żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Tryb zgłaszania :
1. Skargi, wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
2. Petycje mogą być wnoszone pisemnie lub w formie elektronicznej.
3. Skargi, wnioski i petycje nie mogą być wnoszone telefonicznie.
Skargi, wnioski i petycje nie zawierające imienia i nazwiska (oznaczenia podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Dane adresowe do wnoszenia skarg, wniosków i petycji
Poczta tradycyjna: |
Urząd Gminy Głowno Rada Gminy Głowno 95-015 Głowno |
Faks: |
42 719 20 08 |
Telefon |
42 719 12 91 |
E-mail: |
|
Skrytka ePUAP: |
Gminaglowno/skrytka |
Miejsce złożenia:
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków |
|
Wójt Gminy |
w każdy wtorek od godz. 8:00 do 15:00 |
Sekretarz Gminy |
codziennie w godzinach pracy Urzędu oraz w każdy wtorek od godz.15:30 do 16:00 |
Przewodniczący Rady Gminy |
po wcześniejszym ustaleniu terminu |
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych |
w ustalonych przez siebie godzinach przyjęć |
Opłaty :
Wniesienie skargi, wniosku lub petycji oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Termin odpowiedzi :
1. Załatwianie skargi, wniosków następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca.
2. Załatwianie petycji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy.
3. W przypadku nie załatwienia sprawy w tym czasie, skarżący/wnioskodawca lub wnoszący petycję zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Tryb odwoławczy :
1. Skarżący/wnoszący petycję niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi/petycji może ją ponowić. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia, może w odpowiedzi na skargę/petycję podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.
2. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi. Prawo wniesienia skargi służy również w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
3. Nie jest dopuszczalne wniesienie skargi w przedmiocie sposobu rozpatrzenia petycji.
Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działa w granicach prawem dozwolonych.
UWAGA!
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI ODBYWA SIĘ ZGODNIE Z PRZEPISAMI ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U z 2014r. poz. 1195) – ustawa weszła w życie w dniu 6 września 2015r.
drukuj (Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Białekdata wytworzenia: 2016-04-26
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2016-04-26 22:44
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2016-05-09 12:51