Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Ważne strony

Nawigacja

  • MENU PODMIOTOWE

Treść strony

Zamówienia publiczne

Szukaj zamówień
:
:
:
użyj klawisza CTRL aby odznaczyć/zaznaczyć kolejne pozycje
:
:
:
:
594998-N-2019 z dnia 2019-09-09 r. / GWI.271.1.8.2019 - przetarg nieograniczony
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
„Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Nasze Szkoły – Nasza Przyszłość – wsparcie Szkół Podstawowych w Gminie Głowno” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzki
data opublikowania zdarzenia: 2019-11-15 14:00
Typ zdarzenia: wybór najkorzystniejszej oferty
Oznaczenie: 594998-N-2019 z dnia 2019-09-09 r. / GWI.271.1.8.2019
Szczegółowa informacja:

INFORMACJA

 

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Część V - dostawa pomocy dydaktycznych do pracowni geograficznej

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Nasze Szkoły – Nasza Przyszłość – wsparcie Szkół Podstawowych w Gminie Głowno” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020”.

 

1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia w części nr V – dostawa pomocy dydaktycznych do pracowni gograficznej najkorzystniejszą ofertę nr 10 złożoną przez Wykonawcę:

 

Nowa Szkoła Sp. z o.o.

ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 25

90-248 Łódź

 

Uzasadnienie wyboru: oferta spełnia wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W kryteriach oceny ofert otrzymała maksymalną ilość 100 punktów. Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny.

 

Cena za wykonanie zamówienia brutto wynosi 6 067,05 zł, oferowany okres gwarancji wynosi –  30 miesięcy, termin płatności faktury – 21 dni, termin wykonania zamówienia: 14 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.

W prowadzonym postępowaniu w części V złożono następujące oferty:

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Liczba pkt w kryterium

CENA

Liczba punktów w kryterium

OKRES GWARANCJI

Razem

1.

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe

EL HYDRO S.C.

Suchowola 6

26-020 Chmielnik

-

-

-

2.

Fabryka Pomocy Naukowych Sp. z o.o.

ul. Słowiańska 7

48-300 Nysa

38,50

40,00

78,50

5.

Bit Work Mariusz Stankiewicz

ul. Chabrowa 17

05-091 Ząbki

-

-

-

6.

KNS Przemysław Wielgo

ul. Młoda 53

25-619 Kielce

37,61

40,00

77,61

7.

VICTORES Prawo i Zamówienia Publiczne Kamil Kwiatosiński

ul. Ostrówek 113

98-311 Ostrówek

19,83

40,00

59,83

8.

Strefa Kreatywności Justyna Fus

ul. Opalińskiego 4

37-300 Leżajsk

27,64

40,00

67,64

9.

Firma Handlowa AKS Kazimierz Szczygielski

ul. Jagiellońska 2

37-200 Przeworsk

-

-

-

10.

Nowa Szkoła Sp. z o.o.

ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 25

90-248 Łódź

60,00

40,00

100,00

12.

Educarium Sp. z o.o.

ul. Grunwaldzka 207

85-451 Bydgoszcz

-

-

-

13.

MadiTech Sp. z o.o.

ul. Wesoła 51

25-363 Kielce

33,24

40,00

73,24

14.

Tesora Grażyna Tomaszek

ul. Kasztanowa 5

43-300 Bielsko Biała

55,48

40,00

95,48

 

2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje o wykluczeniu z części V postępowania oferty nr 9 złożonej przez Wykonawcę:

 

Firma Handlowa AKS Kazimierz Szczygielski, ul. Jagiellońska 2, 37-200 Przeworsk.

 

Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z zapisami rozdziału V ust. 7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia – warunkami udziału w postępowaniu ocena spełnienia warunków udziału w postepowaniu odbywa się dwuetapowo, w etapie I ocenie wstępnej poddaje się wszystkich wykonawców, która odbywa się na podstawie złożonych oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (załączniki nr 2a i 2b do SIWZ). Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczeń zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym. Z analizy złożonej przez Państwa oferty wynika, że zawierała nie podpisany załącznik 2b do SIWZ, co uniemożliwiało wstępną ocenę spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający pismem z dnia 25.10.2019 r. znak: GWI.271.1.8.2019 wezwał do złożenia oświadczenia – załącznika nr 2b do SIWZ w terminie do dnia 29 października 2019 r. godz. 12:00. W wyznaczonym terminie nie przedłożono wymaganego dokumentu. W związku z tym, oferta zostaje wykluczona z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 12 Prawa Zamówień Publicznych, według którego z postępowania wyklucza się wykonawcę, który nie wykazał braku podstaw do wykluczenia.

Uzasadnienie prawne: art. 24 ust. 12 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

3. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w części V postępowania zostały odrzucone oferty:

  • oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę:

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe EL HYDRO S.C., Suchowola 6, 26-020 Chmielnik

Uzasadnienie faktyczne:

Zgodnie z zapisami rozdziału VII ust. 1 pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawca był zobowiązany do przedłożenia wraz z ofertą dokumentów – wypełnionego formularza cenowego zgodnie z załącznikiem nr 1c5 do SIWZ – dla części V zamówienia. Złożony przez Wykonawcę formularz cenowy jest niezgodny z zamieszczonym wzorem przez Zamawiającego – została z niego usunięta kolumna nr 4, w której należało wykazać cenę jednostkową netto dla poszczególnych pomocy dydaktycznych. Zgodnie z pouczeniem zawartym na końcu tabeli w formularzu cenowym, niewypełnienie którejkolwiek z pozycji tabeli skutkować będzie odrzuceniem oferty. Kolumna nr 4 stanowiła część tabeli, która nie została wypełniona, zatem Zamawiający uznaje, że treść złożonej przez Państwa oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Ponadto, w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1b do SIWZ w pozycji  „oferowany okres gwarancji na część V zamówienia” nie została wpisana żadna wartość. Zgodnie z rozdziałem XIX ust. 3 SIWZ, Zamawiający informował, że przy wyborze oferty w danej części zamówienia będzie się kierował kryterium „cena” i „okres gwarancji”. Zamawiający wymagał udzielenia gwarancji w przedziale od 12 – 30 miesięcy. Brak podania oferowanego okresu gwarancji uniemożliwia ocenę złożonej przez Państwa oferty i stanowi niezgodność treści oferty z wymogami SIWZ.

Ponadto, zgodnie z zapisami art. 90 ust. 1a Prawa Zamówień Publicznych w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od: wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu. Cena złożonej przez Państwa oferty na wykonanie części nr V niniejszego zamówienia (5 767,50 zł brutto) jest niższa o ponad 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert na ww. część zamówienia (9 264,46 zł brutto). W związku z tym Zamawiający pismem z dnia 29.10.2019 r. zwrócił się do Wykonawcy z prośbą o złożenie wyjaśnień dotyczących sposobu wyliczenia ceny zawartej w Państwa ofercie, na złożenie wyjaśnień wyznaczono termin 05 listopada do godz. 12:00. W wyznaczonym terminie do siedziby Zamawiającego nie wpłynęły żadne wyjaśnienia.

W związku z tym, oferta zostaje odrzucona zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy PZP, który zawiera informację, że zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. Oferta zostaje również odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP z uwagi na niezgodność treści złożonej oferty z wymogami SIWZ.

Uzasadnienie prawne: art. 89 ust. 1 pkt. 2 oraz art. 90 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

  • oferta nr 5 złożona przez Wykonawcę:

Bit Work Mariusz Stankiewicz, ul. Chabrowa 17, 05-091 Ząbki

Uzasadnienie faktyczne:

Zgodnie z zapisami art. 90 ust. 1a Prawa Zamówień Publicznych w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od: wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu. Zamawiający obliczył, że cena złożonej oferty na wykonanie części nr V niniejszego zamówienia (5 485,65 zł brutto) jest niższa o ponad 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert na ww. część zamówienia (9 264,46 zł brutto). W związku z tym Zamawiający pismem z dnia 29.10.2019 r. zwrócił się do Wykonawcy z prośbą o złożenie wyjaśnień dotyczących sposobu wyliczenia ceny zawartej w Państwa ofercie, na złożenie wyjaśnień wyznaczono termin 05 listopada do godz. 12:00. W wyznaczonym terminie do siedziby Zamawiającego nie wpłynęły żadne wyjaśnienia. W związku z tym, oferta zostaje odrzucona zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy PZP, który zawiera informację, że zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.

Uzasadnienie prawne: art. 90 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

  • oferta nr 12 złożona przez Wykonawcę:

Educarium Sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 207, 85-451 Bydgoszcz

Uzasadnienie faktyczne:

Zgodnie z zapisami rozdziału XVIII ust. 2 pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawca był zobowiązany do obliczenia ceny oferty na podstawie prawidłowego ustalenia stawki należnego podatku VAT. Zastosowanie nieprawidłowej stawki podatku VAT stanowi błąd w obliczeniu ceny i powoduje, że złożona oferta podlega odrzuceniu. Zamawiający pismem z dnia 11.10.2019 r. zwrócił się do Wykonawcy z prośbą o wyjaśnienie dotyczące zastosowanych stawek podatku VAT na wybrane pomoce dydaktyczne, wymienione w załączniku nr 1c-5 do SIWZ: lp. 8 – VAT w wysokości 10 %; lp. 30 – VAT w wysokości 10%; lp.: 1-6, 9-14, 16, 19-24, 26-27, 31 - VAT w wysokości 5%. Wykonawca w odpowiedzi na przesłane wezwanie, pismem z dnia 15.10.2019 r. przyznał się do błędnego zastosowania stawki podatku VAT dla lp. 8 – 10% zamiast 5%. Zamawiający uznaje, że wskazanie przez Wykonawcę błędnej stawki podatku VAT stanowi błąd, który nie może zostać poprawiony stosownie do art. 87 ust. 2 ustawy Pzp i obliguje Zamawiającego do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z tym, oferta zostaje odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP z uwagi na fakt, iż oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny za wykonanie zamówienia w części V.

Uzasadnienie prawne: art. 89 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie ustanowiono dynamicznego systemu zakupów.

 

5. Działając na podstawie art. 94 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą  możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności  po upływie 5 dni od dnia przesłania w/w oferentom niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

Środki ochrony prawnej

            Od niniejszej decyzji Zamawiającego, Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych – dział VI – środki ochrony prawnej.

Wójt Gminy Głowno
/-/ Marek Jóźwiak

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Olejniczak
    data wytworzenia informacji: 2019-11-15
  • zdarzenie opublikował: Maciej Olejniczak
    data dodania: 2019-11-15 14:00
  • zmodyfikował: Maciej Olejniczak
    ostatnia modyfikacja: 2019-11-15 14:20
Załączniki:
[drukuj]

Urząd Gminy Głowno

ul. Kilińskiego 2
95-015 Głowno

[NIP / REGON]
7331304861

[numer konta]
49 8787 0000 0000 0563 2000 0005

Dane kontaktowe

tel. (42) 719-12-91

tel. (42) 719-13-54

fax (42) 719-20-08

email sekretariat@gmina-glowno.pl

Godziny urzędowania

Urząd Gminy czynny jest w godz.
7:30 - 15:30

Kasa Urzędu czynna jest w godz.
7:30 - 13:00

Odnośniki

Chmura tagów

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 1690381
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2020-10-23 15:15

Stopka strony