Biuletyn Informacji Publicznej
BIP Urząd Gminy Głowno

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.gmina-glowno.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

2020/S 178-429430 / GWI.271.1.5.2020 - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od poniedziałek 2020-09-14 godz. 11:25 do czwartek 2020-10-15 godz. 10:00 piątek 2020-10-23 godz. 10:00 piątek 2020-11-06 godz. 10:00 piątek 2020-11-20 godz. 10:00 wtorek 2020-12-01 godz. 10:00 poniedziałek 2020-12-14 godz. 10:00 środa 2020-12-16 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
„Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii w Gminie Głowno”
data opublikowania zdarzenia: 2020-12-09 14:45
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: 2020/S 178-429430 / GWI.271.1.5.2020
Szczegółowa informacja:

-do wszystkich Wykonawców-

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii w Gminie Głowno”.

 

A. Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Głowno,     ul. Kilińskiego 2, 95-015 Głowno, przekazuje treść kolejnych zapytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), wraz z udzielonymi odpowiedziami.

 

Zestaw pytań z dnia 15.10.2020 r.

 

1. Czy Zamawiający zrezygnuje w części dotyczącej Systemu monitorowania pracy instalacji z następujących wymagań?

 

a. Wymagania opisane cyt. ”Ponadto w ramach instalacji PV wykonawca zapewni rozwiązanie gwarantujące informowanie bezpośrednie, w czasie rzeczywistym drogq mailowq o przekroczeniu poboru energii sieci ponad moc zamówionq (lepszy dobór mocy przyłqcza do budynku). Rozwiqzonie powyższe będzie dotyczyć każdej instalacji PV z osobna.” Według naszej wiedzy przekroczenie poboru energii można tylko rejestrować i nie ma możliwości raportowania tego droga mailową. Tego typu zapis obarcza postepowanie wadą niemożliwą do usunięcia.

 

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający odstępuje od wymogu informowania bezpośredniego, w czasie rzeczywistym drogą mailową o przekroczeniu poboru energii sieci ponad moc zamówioną. Należy zapewnić rozwiązanie gwarantujące rejestrowanie przekroczeń poboru energii sieci ponad moc zamówioną.

 

b. Zamawiający wymaga, by System monitorowania pracy instalacji spełniał następujący wymóg: „(...)Dodatkowo, w celu wychwycenia zabrudzeń lub zmniejszenia wydajności instalacji fotowoltaicznej z innej przyczyny, system monitorowania powinien prezentować na stronie internetowej dane dotyczqce współczynnika PR dla każdej instalacji osobna.” Spełnienie tego wymogu wymusza ponoszenie wysokich kosztów, czyli bardzo znacznie podnosi koszt inwestycji. Tego typu monitoring opiera się o technologię satelitamą (nazwa własna tego systemu: Satelitarna usługa PR). Wymaga opłaty abonamentu rocznego, Na dzień dzisiejszy jest to kwota 99 USD/rok od każdej lokalizacji. Czyli, przy kursie USD na dzień 13.10.2020r w wysokości 3,7932 zł, tworzy to kwotę:

99 USD x 62 instalacje PV -6.138 USD x 3,7932 zł- 23.282,66 zł/rok.

 

Pytanie: Kto będzie ponosił koszt ww abonamentu za Satelitarną usługę PR?

 

ODPOWIEDŹ:

Koszt będzie ponosił wykonawca.

c. Jeśli Zamawiający chciałby koszt abonamentu przerzucić na Wykonawcę, to przez jaki okres czasu Wykonawca winien ponosić te koszty?

Koszt tego abonamentu, wg strony internetowej producenta inwerterów, np. przez okres gwarancji 5 lat (S 14 pkt I ppkt 3 projektu umowy - Załącznik Nr 2.2 do SIWZ) wyniesie, oczywiście przy w/w kursie USD: 23.282,66 / rok x 5 lat - 116.413,30

zyli, każdy Oferent/Wykonawca co najmniej taki koszt musi uwzględnić przy kalkulacji oferty do w/w postępowania przetargowego.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający wymaga działania systemu przez okres 5 lat liczonych od dnia następnego od daty bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy.

2. Aby zapewnić prezentację części parametrów wymaganych przez Zamawiającego w ramach Systemu monitorowania pracy instalacji, wymienionych w Projekcie budowlano-wykonawczym (pkt 1.6 ppkt d) na str 17) konieczne jest zastosowanie dodatkowego licznika do każdej lokalizacji osobno. Średni koszt zakupu takiego urządzenia, to 655,00 netto + 23% VAT (805,65 zł brutto). Co w skali całego zamówienia daje dodatkowy koszt: 805,65 zł x 62 instalacje PV = 49.950,30 zł brutto

 

Pytanie: Czy Zamawiający zrezygnuje z wymogu zastosowania ww. rozwiązania, by nie zmuszać Oferentów/Wykonawców do zwiększania wartości oferty co najmniej o w/w kwotę?

 

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w SIWZ w tym zakresie.

 

3. Jeśli Zamawiającemu znane są konkretne rozwiązania dotyczące Systemu monitorowania pracy instalacji, (a zwłaszcza te, z których korzystał twórca Projektu budowlano-wykonawczego), to wnosimy o ich wskazanie.

 

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający nie może wskazywać konkretnych rozwiązań dotyczących zaprojektowanego Systemu monitorowania pracy instalacji.

 

Zapytanie z dnia 16.11.2020 r.

 

Jesteśmy zainteresowani złożeniem Państwu oferty na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej. Jednak mamy kilka pytań odnośnie kryteriów, które zostały narzucone.

  1. 1. Czy koniecznie muszą być panele z powłoką samoczyszczącą?
  2. 2. Oświadczenie producenta szkła pokryte warstawą anty-refleksyjną z przepuszczalnością światła min.94,5%
  3. 3. Podpisana umowa na wprowadzenie na rynek oraz utylizację zużytych modułów.

Dylemat nasuwa się głównie przy tych punktach, z uwagi, iż dopasowanie wszystkich kryteriów jest nie możliwe, gdyż panele, które miałyby zawierać wszystkie Państwa założenia, nie są dostępne na rynku. Przedstawiliście Państwo parametry, najprawdopodobniej wybrane z kilku charakterystycznych właściwości paneli oraz inwertera.

Czy mam przedłożyć ofertę, która będzie odbiegać, 3-4kryteriami, od Państwa założeń?

 

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający rezygnuje ze złożenia oświadczenia producenta szkła, ale wymaga pokrycia warstwą anty-refleksyjną z przepuszczalnością światła min.94,5%.

Ponadto, Zamawiający rezygnuje z tego, aby Wykonawca miał podpisaną umowę na wprowadzenie na rynek oraz utylizację zużytych modułów.

 

Pytanie z dnia 20.11.2020 r.

 

Za pośrednictwem miniPortalu złożyliśmy ofertę, nie zauważyliśmy jednak, że została dokonana zmiana treści SWIZ. Piszę, aby uzyskać od Państwa potwierdzenie, że zmiany wprowadzone dnia 17.11.2020 r. nie wpłynęły na zakres zamówienia oraz dokumenty które należało dostarczyć wraz z ofertą. 

 

ODPOWIEDŹ:

Wykonawca powinien samodzielnie ocenić, czy wprowadzone zmiany wpływają na treść złożonej oferty.

 

Pytanie z dnia 23 listopada 2020 r.

 

Bardzo proszę o informację, czy jeżeli nasza firma nie posiada wykazu dostaw i montażu 10 kotłów w trzech kontraktach, to czy jesteśmy automatycznie wykluczeni z przetargu? czy jednak możemy złożyć naszą ofertę.


Odpowiedź:

Zamawiający nie ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przed terminem składania ofert.

 

B. Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

C. W związku z odpowiedzią udzieloną na pytanie z dnia 16.11.2020 r. Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp dokonuje stosownej modyfikacji treści załącznika nr 1.2 do SIWZ - Projekt budowlano-wykonawczy, a mianowicie na stronie skreśla się:

 

Szkło solarne pokryte warstwą anty-refleksyjną z przepuszczalnością światła min. 94,5% potwierdzone oświadczeniem producenta szkła.

Podpisana umowa wprowadzającego do obrotu na rynku polskim o odbiorze i utylizacji zużytych modułów w myśl ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

 

D. Powyższe działania Zamawiającego obligują go do kolejnego przedłużenia termin składania ofert. Tym samym ulegają zmianie zapisy dotyczące terminów, określone w rozdziale 14 SIWZ, a mianowicie: 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SIWZ przed zmianą jest:

      

       Termin składania ofert upływa w dniu 14.12.2020 r. o godz. 10:00.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SIWZ po zmianie jest:

 

Termin składania ofert upływa w dniu 16.12.2020 r. o godz. 10:00.

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SIWZ przed zmianą jest:

 

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.12.2020 r. o godz. 10:30 w placówce:

Ośrodek Upowszechniania Kultury w Bronisławowie

Bronisławów 10, 95-015 Głowno

Sala obrad

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SIWZ po zmianie jest:

 

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.12.2020 r. o godz. 10:30 w placówce:

Ośrodek Upowszechniania Kultury w Bronisławowie

Bronisławów 10, 95-015 Głowno

Sala obrad.

E. Powyższa zmiana treści SIWZ powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu nr 2020/S 178-429430.

Sprostowania zmian zostały przekazane w dniu 09.12.2020 r. do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

 

F. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.

 

G. W załączeniu:

1) Sprostowanie przekazane do publikacji dnia 09.12.2020 r.

Wójt Gminy Głowno
/-/ Marek Jóźwiak

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Olejniczak
    data wytworzenia informacji: 2020-12-09
  • zdarzenie opublikował: Maciej Olejniczak
    data dodania: 2020-12-09 14:45
Załączniki:
[drukuj]