Odnośniki
Banery
Przejdź do: www.gmina-glowno.pl
Treść strony
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY MOŻLIWOŚCI UBIEGANIA SIĘ PRZEZ PRZEDSIĘBIORCÓW O POMOC W PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI.
Ponieważ sytuacja ekonomiczna przedsiębiorców się pogorszyła w związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19, informuję , iż niezależnie od podjęcia ewentualnych nowych instrumentów pomocowych, każdy przedsiębiorca ma możliwość skorzystania z ulg w spłacie należności z tytułu podatku od nieruchomości.
Do katalogu ulg należą:
-odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty,
-odroczenia lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
-umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę.
Pomoc ta ma zastosowanie do gruntów, budynków i budowli wykorzystywanych tylko i wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej czasowo ograniczonej przepisem §8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 658, poz. 673, poz. 674).
Warunkiem uzyskania zwolnienia z podatku od nieruchomości jest złożenie przez podatnika, którego płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19, wniosku.
Wnioski o umorzenia muszą dotyczyć istniejących już zaległości z ich tytułu, bowiem w obowiązującym stanie prawnym, nie jest możliwe umorzenie należności, niebędących zaległością podatkową.
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą na terenie gminy Głowno kwalifikuje się jako pomoc de minimis - w zakresie i na zasadach określonych bezpośrednio w obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis.
PROCEDURA UDZIELANIA ULG W PODATKACH
I. Wymagane dokumenty od beneficjenta ubiegającego się o udzielenie ulgi w pomocy de minimis.
1. Pisemny wniosek uzasadniający udzielenie ulgi w związku z trudna sytuacją finansową związaną z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 wraz ze wskazaniem ulgi jako pomoc de minimis.
2. Wszystkie zaświadczenia jakie otrzymał beneficjent w roku , w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie , albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
3. Formularz w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis / formularz do pobrania/
4. Dokumenty finansowe z ksiąg rachunkowych , z ksiąg przychodów i rozchodów lub innej ewidencji prowadzonej dla celów rozliczenia podatku dochodowego – potwierdzające zasadność wnioskowanej ulgi.
5.Oświadczenie o stanie majątkowym , sytuacji majątkowej i obciążeniach finansowych/ oświadczenie o stanie majątkowym do pobrania/
Wnioski należy składać w następujący sposób:
• za pośrednictwem poczty – na adres: Urząd Gminy Głowno ul. Kilińskiego 2, 95-015 Głowno.
• za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP,
• poprzez umieszczenie wniosku w skrzynce podawczej, znajdującej się przy wejściu do Urzędu Gminy Głowno.
• osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Głowno po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem działu finansowego tel. 42 719 12 91 wew.120.
Wójt Gminy Głowno
Marek Jóźwiak
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:24
- zmodyfikował: Jarosław Czubiakostatnia modyfikacja: 2020-06-03 12:47
Formularze do pobrania
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:34
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:34
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:34
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:34
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:34
Metryka
- opublikował: Jarosław Czubiakdata publikacji: 2020-06-03 12:26
- zmodyfikował: Jarosław Czubiakostatnia modyfikacja: 2020-06-03 12:28